2009-07-08
20:50:28

R.I.P MJ

Igår steg jag upp tidigt som bara den, och nu tror ni säkert att jag skulle och jobba men icke det icke! Jag och Nina ställde oss ca. 7.30 i kö utanför Left Hand Tattoo. Det är Drop In där hela månanden ut och jag fick göra min efterlängtade tatuering. Jag tatuerade Fides Spero Amor i skrivstil på benet :D

Fides Spero Amor är latin och står för: Tro, hopp, kärlek.

Så nu knogar jag på att smörja benet med Helosan hela dagarna. igår såg jag Michael Jacksons minnesceremoni på teve. Det var den mäktigaste begravning jag sett, oerhört vacker. Jag såg kanske halva och det tog inte länge innan tårarna rann. Jag grät så mycket att ögonen var alldeles rödsvullna.  Michael Jackson var en grymt stor artist, mycket större än vad man egentligen hade föreställt sig. Han kommer alltid vara The king of pop, så är det bara.  Många kändisar sjöng och höll tal för MJ, Vackra ord!
Det är bara synd att han aldrig fick höra de fina orden under sitt liv här på jorden??? Varför är det alltid så? Vi säger alltid allt fint vi har tyckt om en människa när de lämnat oss, varför kan vi inte säga det till dem medans de lever med oss här på jorden??


Den jobbigaste delen av ceremonin var nog när Paris ville säga några ord till sin far, hon sa att han var den bästa pappan man kunde ha och att hon älskade honom. Sedan bröt hon ihop..

En fin mening som en av Michaels bröder sa var att Michael äntligen fick vila i fred och ställde sig frågan därefter att hur mycket ska en människa egentligen få lida?? Denna mening fick mej att brista igen.

Tänk att han aldrig fick vara ifred vars än han gick och hur mycket tidningarna skrev skvaller om honom med en massa anklagelser, medan folket dömde honom utifrån tidningarnas artiklar??


Personligen tror jag tyvärr att MJ knarkade ihjäl sig. Han orkade inget mer här på jorden. Pressen på honom var för stor..

Ett underbarn med en tragisk uppväxt men som under sin korta tid här på jorden har spridit glädje och fina budskap i sin musik är min sammanfattning om honom.

Jag håller med dej MJ,

"Heal the world, make it a better place...."











Postat av: Jonna

Ohhh najs har du drop innat :) Ska bli spännande att se taton. Säkert väldigt fint :) Hmm, mest troligt med på lördag, Haha :) hörs. PUSS

2009-07-09 | 13:05:28
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: jecka

OHH så na har tattat sej :) ska bli skoj att se, får väl kika in den på lördag :) håller me om MJ, såå sorgligt. han var ju typ den största av alla. Men han mår säkert bra i himlen nu. Ses på lördag bästis :P PUSS!

2009-07-09 | 16:32:25
URL: http://jessicaohlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: