2009-02-05
15:31:33

Sjuk vovve idag...

Japp nu var det dags för uppdatering...hmm svar till jonna;): Nejj har TYVÄRR inte käkat på thai i helgen som var..hehe
Däremot har jag varit med Nina och Hanna i klassen i fredags å sen i lördags var jag med och arrangerade min bästaste brors 40-års kalas på Kullenskolan...var grymt kul..en äkta hårdrockskväll om man säger så;) Med mkt karaoke! Vi åt het tabascogryta<-----inte bra för min stackars mage..(en fråga som alltid dyker upp när jag ligger i kramp och illamående: Lär jag mig aldrig?? Svar: Verkar inte som det..nää, skäms Sandra)...men maten kunde inte ha vart bättre för min bror som äter ALLT som bräännner fint i mun, hehe. Men det var gott iaf:)


Inatt har ÄlsklingsElvis haft två..ja om man nu kan kalla det "anfall"...typ låtit som han haft tungt å andats.kiknat. Sen har han nyst massor. Jätteobehagligt när han kiknar !så ringde till veterinären så fort som möjligt i morse...de tyckte det lät som noskvalster, så idag ska han börja äta medicin så kommer nog förhoppningsvis vända snart. Stackarn... han är så liten och söt..är så jobbigt med djur när de inte kan prata och säga hur det är..men iallafall så är han småfebrig..nyser så snoret sprutar och ligger mest..och inte hjälper det med detta skitväder?!  måste typ bära ut han när han ska kissa....för han stenvägrar gå ut i snövindarna.  Usch, förstå vad de skär i hjärtat när ens hund ligger sjuk..hur kan det inte vara den dagen man kanske har barn och de blir sjuka?..våga inte tänka på det..hojja. Nej ja kommer förmodligen vara en sån där överbeskyddande och superorolig mamma när barnet bara har "lite" feber.:P (om ja nu ska hårddra det)

Jaa... vad har mer hänt i mitt liv på senaste?
 Mkt har kretsat kring examenskrivandet (PM)...å sen har jag hunni med lite fotbollsträningar åxå..men inte så många som ja velat hinna med..men men..man kan inte hinna allt.
Praktik på måndag i 5 v...på Bergsviksskolan i förskoleklass...wihoo..
Jag å Nadia ska jobba med barnens trygghet och självkänsla och sedan kvalitativt bedöma det..oerhört intressant..

nää har ja nå mkt mer vettigt att skriva om?

hehe måste bara knycka ett klockrent citat från marias blogg:


"Att visa på mönster ger en bättre förståelse för varför det blir som det blir. Att visa på mönster är att förenkla verkligheten. Det borde vara forskarens uppgift. Vårt gemensamma dilemma som forskare är att vi beskriver enkla saker på ett väldigt komplicerat sätt, när vi borde hitta enkla beskrivningar av komplicerade saker."
(Kjell Granström, professor i pedagogik, Forskning i fokus, nr. 15)

haha det kanske inte är så dumt att vara forskare trots allt...;P


nää nu ska jag göra nå nytta....

Ä föresten fick höra en glad nyhet att Peter blir inte arbetslös!!, utan han får börja att jobba för Lindbäcks bygg istället..grattis gubben.



puss alla!











Postat av: Jonna

Usch då har lilla elvis varit dålig, hoppas att medicamentet fungerar då. :)

Hihi, skönt med praktik. Hoppas det går bra med examensarbetet. PUSS PUSS

2009-02-05 | 17:35:20
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: Anonym

hoppas lilla söt elvis blir bättre snart. Har dett gått bra med erat PM?

kram

2009-02-05 | 18:10:51
URL: http://evelajnan.wblogg.se/
Postat av: Nisan

Ja du jag läser Stieg Larssons andra bok och den är så spännande. Jag blev fast vid datorn så de blev inte att läsa något men jag kanske hinner i morgon om jag har tur. Kram

2009-02-05 | 21:17:12
URL: http://surdenisesurblogg.blogg.se/
Postat av: Jonna

Du har blivit utmanad, kolla min blogg! PUSS

2009-02-09 | 13:33:51
URL: http://jonnaan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: