2009-03-03
20:23:48

Skräpmage!

Jaha nu är jag och Elvis i Sjulnäs hos min mor och far och kurerar oss (han med sin hud och matte med magen ) .har vart inlagd ett dygn på lassa..jag har kännt länge att min mage har varit ur form, men bara tänkt att de varit tillfälligt.  Men senaste veckan har jag haft tre kraftiga krampattacker så jag inte kunnat stå upp...å det var väldigt länge sen jag hade sån smärta, kan inte minnas när?? Så i söndags när jag återigen fick en sån kraftig kramp trots fem papaverin?! Så lät jag Peter övertala mej att vi var tvungen fara på lassa...väl där fick jag en kramplösande spruta, och illamåendemediciner å grejs..å sen fick jag ligga över för observation...

Dagen efter fick jag reda på av kirurgen att jag har en infektion i tjocktarmen+ halsinfektion....så jag har fått en medicin jag ska ta 2-3 ggr om dagen+ att BARA ÄTA flytande 3-5 dar! Fy faan vad jobbigt det är! Lyckliga ni som får äta vanlig mat.!!...varma koppen är väl okej..men börjar bli hyggligt less!!  Jaja skönt är det för magen iaf....måste göra så här eftersom tarmarna ska få vila..men man känner sig aldrig riktigt mätt..

så fort jag ser godis eller kex..börjar det vattnas i munnen..å fatta all reklam på teve som handlar om mat och choklad å grejjer??

Men nu ska jag inte tycka allt för mkt synd om mej själv...tänk barnen i Afrika, fy fan va de får svälta som inte ens har vatten att dricka. Och jag klagar över soppor ???

Så idag har jag mest legat å sett teven (Sex and the City) + surrat en del i telen med SysterYster och Nina och Älsklingen förstås (som har fullt upp att packa för sin skidresa).

Har nyss även  pratat med Lisa i telefonen...å vi ska fara titta och hejja på lagets matcher på fredag! Kör hårt tjejjer!!



Snart är det Desperate...det kan man ju inte missa...

Och nu till UTMANINGEN!!!!!!! (av Denise och Jonna)


Regler: Det här är svårare än du tror! Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du?: Sandra
2. Ett ord på fyra bokstäver: Sand
3. Flicknamn: Sabina
4. Pojknamn: Sture
5. Yrke: Sjuksköterska
6. Färg: Svart
7. Klädesplagg: Syntetleggings
8. Mat: Svampsoppa
9. Sak i badrummet: Schampo
10. Plats/stad: Sjulnäs
11. En orsak att vara sen: Sov allt för länge!!
12. Något man skriker: Schhhhh!! (när man vill ha tyst och  uppmärksamhet)
13. Film: Sex and the City-The Movie
14. Något man dricker: Svartvinbärs te
15. Band: Saturday night live-bandet ;)
16. Djur: Schimpans
17. Gatunamn: Sporrevägen (Sjulnäs)
18. Bil: Seat
19. Sång:  Samba sambero!

Jag utmanar Linnea, Malin L, Malin P...Moa

Postat av: Jecka

Usch då vad det är tråkigt med din mage ! Men bra att du for till lassa så du fick medecin, men inte skoj att äta flytande, men det var ju inte så länge, det va ju tur :) Krya på dej vännen! Så får vi se till att hitta på nå någon dag ! PUSS och massa kramar!

2009-03-03 | 21:40:51
URL: http://jessicaohlund.blogg.se/
Postat av: Elin

Men så bra med en update, tänkte väl det, nu när du är hemma, rastlös och allt :) Då har du ju verkligen tid ;) Nä nu ska jag till liv! Puss på dej och hoppas det känns bättre i magregionerna!

2009-03-04 | 09:36:01
URL: http://m4rklund.blogspot.com
Postat av: Evelina

Hej vad jobbigt med din mage hoppas det blir bättre iaf men trist att bara äta flytande förstår om du blir less skulle jag också bli. Skönt att ta det lugnt och kurera sig är det bättre med Elvis?

Kyra på er (både du å Elvis)

Kramar

2009-03-04 | 17:25:10
URL: http://evaljanan.wblogg.se
Postat av: Jonna

Hmm inte skoj med magen. Hoppas verkligen att du får ordning på det så du ej har ont. Håller ena tummen Sen får vi höras om imorgon. Krya på dig stumpan, Puss och kram!

2009-03-04 | 20:45:42
URL: http://jonnaan.blogspot.com
Postat av: sara

Usch, inte roligt med magproblem. Man blir ju verkligen helt låst när magen inte är som den ska. Du gör det bra du som orkar med magen. Hoppas det känns bättre snart i gen.

2009-03-05 | 14:01:33
URL: http://www.sara-isaksson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: