2009-11-14
00:16:36

Barn är kompetenta!

Har bäddat ner mej i sängen och ska snart se nya Greys...
Idag har jag jobbat på Ankarets förskola  från 10.30 - 19.00,(som förresten är jourförskola) himla duktiga och härliga barn har jag träffat. Personalen var trevlig också:) (har haft turen?! och inte stöta på någon sur***** än) Kul med lite omställning. Har mest vickat inom skola hittills och idag fick jag till och med vara på en småbarnsavdelning.
Vet inte vilken ålder jag "helst" skulle vilja jobba med, men för folk som tror att det bara handlar om att "sköta" barnen, när 1-3 åringar är på förskola, så har de helt fel. Då vet de inte vad förskolans uppdrag är. Tyvärr är det inte alltför många som har koll på detta. Kanske beror det på att Lpfö, 98 är luddig?? Men snart kommer den nya läroplanen, där även förskollärarens roll i verksamheten skrivs tydligare fram, så det kommer bli intressant.  Det finns så oerhört mycket saker som man kan arbeta med och utmana de yngsta barnen med. Det som skiljer är att pedagogerna lägger upp arbetet på olika sätt. När jag riktigt tänker efter så känns min utbildning verkligen rätt och jag brinner för att arbeta med barns utveckling och lärande. Detta trots att jag inte har ambitioner att arbeta som förskollärare/f-3-lärare hela mitt arbetsliv. Men området med att just arbeta med barn, känns det inte som att jag vill lämna.


Imorn ska jag å P fortsätta med våran packning i läggan. Snart är vi Prästgårdsgatabor :)

Ikväll åkte den fotogeniska hunken Eddie ut ut Idol...Synd säger jag.
Fast ändå rätt för han håller tyvärr inte lika hög standard som de andra.

Förresten någon som är sugen på att hänga med på manlig striptease på Kalles?? Boka upp den 27 nov..jag ska definitivt dit!



Postat av: Jonna

Hahah stripteas :) Vilka kommer är det någon snygging? ;)

2009-11-14 | 10:11:05
URL: http://www.jonnaan.blogspot.com
Postat av: Evelina

Hejhej. Hoppas packningen går bra och så. Nu har jag skrivit länken så nu kan du kolla poch följa min blogg =) kram

2009-11-18 | 21:48:53
URL: http://evelinasandberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: