2009-10-20
20:59:25

Nervöst..

Har just druckit rött te med smak av rabarber och vanilj, att rekommendera om man är teälskare som jag.

Idag har jag  varit på skolan, det var återigen dags för redovisning, men denna gång var det utifrån skönlitteratur till fiktiva elever som har svenska som andraspråk.  Det gick faktiskt bra, var inte lika nervös som med poesin.

Sedan fick Peter ett samtal av sin kära mor och vi blev bjudna på middag i munksund. Kändes inte alls dumt, och gott var det också.

Vakansen ringde mej idag, jag ska vikariera som resurslärare i en etta imorgon. Efter skoldagen ska jag vara på fritids tills det är dags att stänga för dagen. Känns riktigt kul och utmanande, det är ju trots allt första gången jag vickar inom skola/förskola. Men nog har jag lite magpirr allt,nervöst känns det.. speciellt när jag ska hjälpa en elev i särskilt behov av stöd. Känner ju inte detta barn och vet inte var barnet befinner sig i sin utveckling?! Men så är det att vara vikarie, det är bara att vänja sig och göra det bästa av situationen och visa att man finns där som stöd och trygghet.

Nu ska jag återgå till UB och snart är det DH.

Allt det vi är, är resultatet av vad vi har tänkt. - Buddha

/ En lite pirrig men exalterad Sandra:)







Postat av: Elin

Jag fick inte med mig teet av dig :/ rymdes verkligen inte, å då kanske du tænker "men det var ju inte så stort" men det var føør stort ;) hehe,... men då har jag kvar nått nær jag kommer hem igen :) Hær ær allt bra, læs æven maddes blogg før bættre updates, hon jobbar mer natt æn jag ;P Hejs!

2009-10-22 | 21:57:11
URL: http://m4rklund.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja, det har varit mkt för mig åxå så mitt sociala liv är inte heller så stort just nu.. Hahaha... Men vi måste se till att försöka ses snart så vi kan tänka på ngt annat än jobb och annat strunt.. Hahaha.. ;)



Går det bra att vicka? Vad kul att du har fått lite jobb inom det du vill jobba med. :)



Ja, dessa hormoner är verkligen inte att leka med, jag har inte gråtit på mkt länge så det är väl en massa som ligger och väntar på att få komma ut. Men jag tror lite av all gråt har med saknaden efter Micke att göra. Det är verkligen inte kul att knappt hinna ses, men det blir nog bättre med tiden.. :) Hahaha...



Krya på dig.

Kram.

2009-10-28 | 15:51:23
URL: http://foxygoldfish.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: